מבצע "עלות השחר": עדכונים והנחיות לתושבי הדרום

    מערכת האתר 1 Comment on מבצע "עלות השחר": עדכונים והנחיות לתושבי הדרום

    בשל המתקפות מדרום ומאות האזעקות ונפילות הטילים כתב "קול חי" צבי טסלר בעדכונים רלוונטיים לתושבי הדרום: תחבורה, בריאות, חינוך, פנאי ומקומות אירוח עבור תושבי הדרום | מתעדכן

    מקלט בדרום צילום: Yossi Aloni/Flash90
    23:59
    19.05.24
    נתי קאליש No Comments on סופית: הגה"צ ר' מיילך בידרמן ידליק בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום הערכת מצב שנערכו בעיריות ובמועצות בדרום הארץ עם המשטרה, מד"א, ראשי המכלולים ומפקד מחוז דרום בפיקוד העורף, הוחלט על המשך מצב החירום באשדוד ובערי הדרום. כל מערכות החירום העירוניות נמצאות בכוננות וההנחיות שהועברו עם תחילת המבצע נשארות בתוקף גם כעת:

    ראש עירית אשדוד ד״ר יחיאל לסרי: "תושבי אשדוד היקרים, שבוע טוב. אנחנו נמצאים כבר למעלה מיממה בעיצומה של מערכה, שבה נורו מעזה מאות רקטות על מדינת ישראל, כמה מהן שוגרו לעבר אשדוד. לשמחתנו ללא נפגעים בגוף וללא נזק לרכוש. אנא, הימנעו משהות בחוץ אא"כ אתם נמצאים סמוכים למרחב מוגן או יכולים להגיע תוך 45 שניות".

    – האירועים המתוכננים למהלך השבוע נמצאים בהשהיה עד להחלטה אחרת.
    – איסור התקהלות מעל 10 אנשים במרחב הפתוח, ועד 100 איש במבנה מוגן.
    – המקלטים הציבוריים והפרטיים יישארו פתוחים.
    – יש לנטרל את קודן הכניסה בבניינם משותפים והשארת הכניסות לבניין פתוחות.
    – לפתוח שערי חנייה כדי למנוע עיכוב כניסה.
    – תפילות ט' באב תתקיימנה רק בבתי כנסת שבהם מרחב מוגן.
    – חופי הים יישארו סגורים לציבור עד להודעה חדשה.
    – כל מסגרות החינוך לא יפעלו מחר.
    – לא יתקיימו אירועים מחר.

    בריאות

    עיריית אשדוד בעדכון על הסניפים הסגורים בקופות החולים: לאומית-רחוב פתח תקווה ( ט), ותל חי(טו) מכבי- כל הסניפים פתוחים. מאוחדת-האדמור מפטרסבור(ז), חטיבת הנגב(ג), אבן עזרא(ה) כללית-שבט לוי (יב).

    מנכ״ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש, קיים הערב (מוצאי שבת) הערכת מצב שניה בהשתתפות קציני רפואה בכירים, ראשי משרד הבריאות וראשי מערכת הבריאות. נמסר להם כי פעילות אמבולטורית בבתי החולים בדרום תתקיים, במידה וניתן לבצע אותה במקום ממוגן. כמו כן, יצומצמו חלק מהפעולות בסדציה. מטופלים שמיועדים לעבור פעולות רפואיות בבתי החולים בדרום מתבקשים לבדוק עם בית החולים האם הפעולה תתבצע כמתוכנן.

    טיפת חלב באשקלון נסגרה והפעילות בה הועברה לטיפות חלב ממוגנות.

    ‏‎מרכזי חוסן בדרום:
    ‏‎אשקלון – 2452*
    ‏‎חוף אשקלון – 08-6775598
    ‏‎אשכול – 08-9965264
    ‏‎שדרות – 08-6611150
    ‏‎שער הנגב – 0512266275
    ‏‎שדות נגב – 08-9941091
    נתיבות אופקים מרחבים – 055-3063863‎
    ‏‎מרכז חוסן הבדואי – 0722212788

    מוקדי קופות החולים:
    כללית 03-7472010
    מכבי *3555
    לאומית 1700507507
    *507
    מאוחדת *3833

    משרד העלייה והקליטה מתגייס למען תושבי הדרום ומעדכן כי לאור ההסלמה בדרום, משרד העלייה והקליטה מעמיד בשיתוף עם מרכז 'משאבים' קו סיוע ותמיכה נפשית לעולים ולתושבים חוזרים.

    מוקד הסיוע פועל במגוון שפות, השיחות בו הן דיסקרטיות לחלוטין וקיים חיסיון מלא לכל פונה. להלן מספרי הטלפון של המוקד בשפות השונות:

    047702650 (צרפתית)
    047702651 (אנגלית)
    047702649 (ספרדית)
    047702648 (רוסית)
    048258081 (אמהרית)

     

    תחבורה

    דוברות משרד התחבורה מעדכנ כי בשל מבצע "עלות השחר" ובהתאם להנחיות פיקוד העורף לא יתקיימו מבחני נהיגה מעשיים (טסטים) ומבחני כושר שיט בדרום הארץ. כמו כן, רכבת ישראל לא תפעל בקו בין אשקלון לנתיבות ויחולו שינויים בקווי האוטובוסים

    מחר (ראשון) לא יתקיימו מבחני נהיגה ביבנה, שדרות, אשקלון, אשדוד, רהט, באר שבע, דימונה, שדרות, קרית מלאכי וקרית גת. משרדי הרישוי יפעלו כרגיל, פרט למשרדים שאינם פועלים בתשעה באב. בשל המצב ייתכנו שינויים נוספים ומומלץ להתעדכן במוקד המידע של משרד הרישוי *5678 לפני ההגעה.

    כמו כן, לא יתייקמו מבחנים וכושר שייט לכלי שייט קטנים במרינה באשקלון ובאשדוד. נמל אשדוד ממשיך לפעול ללא שינויים.

    רכבת ישראל לא תפעל מחר בקו בין אשקלון לנתיבות. שירות האוטובוסים פועל כסדרו, למעט 3 קווים בחבל אשכול, שאינם פועלים עקב חסימות הכבישים. כמו כן, לא פועלים קווי ים יעודיים לחופי הים של אשקלון ואשדוד וקווים נוספים שינו את מסלולם בשל חסימות פיקוד העורף. בהתאם להנחיות, מחר לא יפעלו עמדות על הקו בנתיבות, אשקלון-רמז ושדרות ובוטלה פעילות הדיילים במסגרת "דרך שווה" בבאר שבע, אשדוד ואשקלון.

    הנוסעים בתחבורה הציבורית מתבקשים להתעדכן בזמן אמת אודות השינויים בתחבורה הציבורית במוקד המידע של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית *8787 ובמוקדי החברות המפעילות.

    אירוח ופנאי

    בית ספר שדה כפר עציון פותחים את הלב והפעילויות בחינם למען תושבי עוטף עזה "רואים זכות גדולה לאפשר למשפחות בעוטף אפשרות להתרחק מהמתח" אמר מנכ"ל בית הספר עובד גמלא.

    בביה"ס שדה כפר עציון החליטו לאור הלחימה בדרום כי מי מתושבי העוטף במרחק של עד 40 קמ מהגדר שיגיע לגוש עציון במהלך היום יכנס חינם לאמת הביאר, נקבה תת קרקעית מימי הורדוס.(בט באב האמה סגורה). בנוסף כניסה חינם תהיה גם לחיזיון האור קולי המספר את סיפור כפר עציון בתש"ח (פתוח גם מחר).

    בנוסף מציעים בביהס אירוח חינם בצימרים על בסיס מקום פנוי. ביה"ס גם מציע את גן האירועים שלו במחיר מוזל לזוגות שתכננו להתחתן בדרום. עובד גמלא מנכ"ל ביהס" שדה "לאורך השנים נרקם קשר עמוק ביננו לתושבי העוטף. אנחנו רואים זכות גדולה ביכולת להעניק להם הפוגה בימים של לחימה".

    עדכון דוברות רט״ג: לאור המצב הביטחוני והנחיות פיקוד העורף הגנים הלאומיים פלמחים, אשקלון ואשכול ישארו סגורים עד לקבלת הנחיות חדשות. הגנים הלאומיים, שמורות הטבע וחניוני הלילה יהיו פתוחים לתושבי העוטף בטווח 40 ק״מ בהזמנה מראש באתר רשות הטבע והגנים ממחר ועד יום רביעי כולל בחינם.

    האטרקציה מעלית הזמן בירושלים מחבקת את תושבי הדרום ועוטף עזה ומזמינה אותם ליהנות חינם עד יום חמישי 11.8 מחוויה ייחודית ומרתקת שמתאימה לכל המשפחה החל מגילאי 5. כניסה חינם תינתן לתושבי הדרום ועוטף עזה שיזמינו בטלפון 026248381 ויציגו בקופה ת"ז.

    מוזיאון ידידי ישראל בירושלים מחבק את תושבי הדרום ועוטף עזה ומעניק החל מיום שני כניסה חינם לילדים ו-50% הנחה למבוגרים בהצגת ת"ז. יש להזמין כרטיסים מראש בטלפון 02-5329401



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ימחשמם הלך החופש הזה!!!!!!!! בואו תשמעו איזה בומים יש כאן!!!!!!!!!! הייתה להם שנה שלימה!! שלמה, אפחד לא הפריע להם. כל שנייה צבע אדום חורש תמח!!! דיייייייי